broj dana pre početka usluga |
iznos storno troškova (od ukupne ugovorene cene) |
do 45 (blagovremeni otkaz) |
5% |
44 do 30 |
10% |
29 do 20 |
20% |
19 do 15 |
40% |
14 do 10 |
80% |
9 do 6 |
90% |
5 do 0 (ili u toku putovanja) |
100% |
Ukoliko korisnik, sam ili uz pomoć Organizatora, obezbedi odgovarajuću zamenu, cela uplata se vraća, osim 5% za adiministrativne troškove.
B. ODUSTAJANJE ZBOG VIŠE SILE
Ukoliko korisnik otkazuje ugovorene usluge zbog okolnosti koje nije mogao izbeći ili otkloniti i koje bi, da su postojale u vreme zaključenja ugovora, predstavljale opravdan razlog da se isti uopšte ne zaključuje; ne plaća odštetu Organizatoru po gore navedenoj skali, već samo nadoknadu 5% za otkaz ugovora, bez obzira na broj dana do početka usluga, kao i eventualne, stvarne, odnosno već učinjene troškove Organizatora, koji su, kod fiksnog zakupa, svakako daleko veći.
Obavezna dokumentacija, koju, u ovim slučajevima, korisnik dostavlja Organizatoru:
– smrt u užoj porodici: fotokopija umrlice
– poziv vojnih vlasti: fotokopija poziva
– bolest u užoj porodici: original lekarsko uverenje na kojem je izričito navedeno da obolela osoba ne može da koristi aranžman
Organizator smatra da je svojevoljnim izborom destinacije korisnik prethodno uzeo u obzir moguće, eventualne elementarne nepogode, mogućnost terorizma ili epidemija. Zato subjektivnu zabrinutost korisnika ne smatra višom silom u slučaju otkaza. Organizator će, u skladu sa eventualnim proglašenjem vanrednog stanja ili drugim direktivama nadležnih organa, sam odustati od realizacije rizičnih aranžmana i izvršiti povrat uplate u celosti.
6. OBAVEZE ORGANIZATORA: Organizator je dužan ponašati se s pažnjom dobrog organizatora kako u izvršenju usluga tako i pri izboru davaoca usluga, te se starati o pravima i interesima putnika saglasno sa dobrim običajima u turizmu. Organizator je dužan putniku pružiti sve usluge navedene u programu i cenovniku za pojedini aranžman i odgovarati putniku zbog eventualnog neizvršenja usluga ili dela usluga. Organizator isključuje svaku odgovornost u slučaju promena i neizvršenja usluga prouzrokovanih višom silom, te kašnjenja prevoznih sredstava koja ne povlače odgovornost prevoznika prema pozitivnim zakonskim propisima i međunarodnim konvencijama.
7. OBAVEZE PUTNIKA: Svi objavljeni uslovi odnose na državljane Srbije. Državljani drugih država dužni su da sami saznaju uslove pod kojima mogu putovati na izabranu destinaciju (putne isprave, vize i sl.). Putnik je dužan starati se da on lično, njegovi dokumenti i stvari ispunjavaju uslove predviđene propisima Srbije, tranzitnih zemalja i zemlje u koju putuje, pridržavati se kućnog reda u smeštajnim objektima, te sarađivati s predstavnikom Organizatora i davaocima usluga u dobroj nameri. U slučaju da ponašanje putnika prelazi granice zakonom dozvoljenog, predstavnik Organizatora obavezan je da zatraži intervenciju ovlašćenih organa a u krajnoj instanci može putniku uskratiti dalji boravak. Kod nepoštovanja ovih obaveza, putnik odgovara Organizatoru za učinjenu štetu, a Organizator odbacuje svaku odgovornost za štetu koju bi u tom slučaju mogao trpeti putnik.
9. REKLAMACIJE: Sve reklamacije putnik je dužan da učini na licu mesta predstavniku Organizatora ili predstavniku davaoca usluga. Ukoliko uzrok prigovoru nije moguće otkloniti, korisnik usluga i predstavnik Organizatora ili davaoca usluga sačinjavaju i potpisuju pismenu belešku. Po završetku aranžmana putnik ima zakonski rok od 8 dana da pismeno reklamira i postavi odštetni zahtev Organizatoru, uz dostavu na licu mesta sastavljene pismene beleške. Reklamacije koje ne ispunjavaju ova dva uslova ne uzimaju se u razmatranje. Organizator je dužan doneti pismeno rešenje na reklamaciju i odštetni zahtev u roku od 14 dana po prijemu. Dok Organizator ne donese rešenje, korisnik usluga se odriče posredovanja bilo koje druge pravne osobe kao i davanja informacija u javnost. Maksimalna vrednost odštete ne može preći iznos cene aranžmana (isključuje se pravo korisnika usluga na naplatu idealne štete)
10. INFORMACIJE: Organizatora obavezuju samo pismene informacije o sadržaju i kvalitetu ponuđenih usluga, koje je odštampao u programu ili cenovniku za konkretan aranžman. Pismene informacije koje nije izdao Organizator kao i usmene informacije na prodajnom mestu, kod predstavnika Organizatora kao i kod trećih lica ne obavezuju Organizatora više od ponude u pismenom programu.
Prema Zakonu o turizmu Organizator ima sledeću garanciju putovanja od insolventnosti i naknade štete i to:
Organizator ELNOSTOURS poseduje garanciju putovanja za slučaj insolventnosti I naknade štete Br. 30000005057 Anex 2 osiguravajuće kompanije Milenijum osiguranje a.d.o. od 25.01.2018. do 25.01.2020. na iznos od 300.000 EUR. Garancijom putovanja za slučaj insolventnosti se obezbeđuju 1) troškovi nužnog smeštaja, ishrane i povratka putnika sa putovanja u zemlji ili inostranstvu, u mesto polaska; 2) potraživanja uplaćenih sredstava putnika po osnovu ugovora o turističkom putovanju, koje organizator putovanja nije realizovao; 3) potraživanja uplaćenih sredstava putnika, u slučaju otkaza putovanja od strane putnika, u skladu sa opštim uslovima putovanja;4) potraživanja razlike između uplaćenih sredstava po osnovu ugovora o turističkom putovanju i sredstava sniženih srazmerno neizvršenju ili nepotpunom izvršenju usluga obuhvaćenih programom putovanja. Garancijom putovanja radi naknade štete se obezbeđuje naknada štete koja je prouzrokovana putniku neispunjenjem, delimičnim ispunjenjem ili neurednim ispunjenjem obaveza organizatora putovanja, koje su određene opštim uslovima i programom putovanja i to naknada:1) za potraživanja uplaćenih sredstava putnika po osnovu ugovora o turističkom putovanju, koje organizator putovanja nije realizovao; 2) za potraživanja razlike između uplaćenih sredstava po osnovu ugovora o turističkom putovanju i sredstava sniženih srazmerno neizvršenju ili nepotpunom izvršenju usluga obuhvaćenih programom putovanja.Potpisivanjem ugovora o putovanju, putnik potvrdjuje da su mu uručeni opšti i posebni i uslovi Milenijum osiguranja a.d.o. potvrda o garanciji putovanja pod rednim brojem ugovora o putovanju, i da iste u celosti prihvata, kao i da je upoznat sa drugim vidovima osiguranja koje ovaj osiguravač nudi, i to putnim osiguranjem u drugačijem obimu, osiguranjem prtljaga u drugačijem obimu, kao i drugim vidovima osiguranja.